utorok 1. apríla 2014

Svieži citrónový koláč bez múky

Mne je to naozaj veľmi ľúto ale u mňa na blogu sa takých pekných, nastylovaných fotiek asi nedočkáte. Aj keď by som ich veľmi rada robila....ale zatiaľ na to nie je čas. Ako som si totiž pripravila koláč na fotenie, vyšla som na terasu a keď som sa vrátila, môj malý syn už v nej operoval vidličkou. Že, veď on chcel iba ochutnať. A mužíček na mňa zase z kuchyne kričí, že už musíme odísť, nech už beriem koláč a ideme. A foťte v tomto strese!! Nedá sa. Keď budem veľká, pôjdem aj na kurz, deti odrastú a potom sa to hádam zlepší. A možno nie:-)Necháme sa prekvapiť.
Tu hľa zatiaľ ponúkam recept na tento ľahký, letný, šťavnatý, bezmúkový koláč.

Potrebujeme :

3-4 veľké citróny - cca 1 hrnček citrónového pyré
3 veľké vajcia
1 hrnček cukru
3 hrnčeky mandľovej múky
1 čajová lyžička prášku do pečiva
citrónová aróma - nemusí byť
Na polevu :
1 Bánoveckú nátierku bez príchute
cca 100 g masla
cca 100 práškového cukru - podľa chuti
šťava z jedného citrónu

Citróny umyjeme a dáme ich na 15 minút variť. Keď sú uvarené, vyberieme z nich kôstky a rozmixujeme na pyré. Celé, aj so šupou. Keď vyberáte kôstky, pozor na šťavu, treba ju zachytiť. Ďalej rozmixujeme cukor s vajíčkami do peny a pridáme extrakt. Pridáme mandľovú múku, pyré a prášok do pečiva. Dáme do formy na tartu alebo quiche a pečieme pri 160 stupňoch cca 40 minút, treba sledovať a ak pichnete špáratko a vyjde čisté, je hotovo. Vrch som mala trochu tmavší ale nevadi, pokyjeme ho polevou.
Na ňu zmiešame nátierku, cukor a šťavu a natrieme na vychladnutý koláč. Dáme mierne vychladiť.
Ja som dala namiesto jedného citrónu limetku a koláč mal mierne nahorklú chuť, stále ale veľmi príjemnú. Keď som ho robila, zdalo sa mi, že to bude veľmi suchý koláč. Opak je však pravdou, mandľová múka je v ňom fantastická. Ak ju nezoženiete, stačí dať zamraziť ošúpané mandle a potom ich v mixéri mixovať. Mrazia sa preto aby sa pomalšie uvoľňoval olej z mandlí a múka sa nelepila.




9 komentárov:

  1. mnam, skusim.
    V nedelu idem robit tvoj kavovo-cokoladovy cheese, takze sa tesim!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj,recept vyzera lákavo..len dotaz na tie citrony..cele aj zo šupou rozmixovať?Šupa nie je horká?No a hrnček máš aký veľký?Ďakujem Renata

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Renatka, cele citrony, cele. Ja som pisala, ze je jemne horky ale nie je to rusive...hrncek ma 250 ml.:-)

      Odstrániť
  3. :) no ved to je poklona, ked je maly taky nedockavy, predsa vedel, ze to bude super :-)) co by cakal.. pozdravujem Lucy a mandlova muka je veru velmi dobra v kolacoch, asi spravim hruskovy ci pomarancovy? ech.. deti chcu cokoladovy :-D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tanicka,je Ti neviem, co to do neho voslo....on velmi malo jedava kolace...:-)pozdravujem aj ja, tesim sa ze tvoj blog po case opat ozil:-) a cokoladovy je naj:-))

      Odstrániť
  4. Lucy, fotky sú úplne super, pretože jedlo na nich vyzerá veľmi "jedlo" a nesmierne lákavo. Ja som sem náhodou zablúdila a som veľmi vďačná za tento recept, pretože so bezlepkáčka a okrem iného tvrdím, že aj bezlepkové dezerty sú vynikajúce a tie čudné koláčiky z rôznych bioobchodov nie sú ani len vzdialené príbuzné. Toto vyzerá naozaj zaujímavo, už len zohnať bio citróny. :) (ešte, malá poznámočka, mousse je z francúzštiny a zanamená pena. Inak, je to veľmi milé :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dakujem za mily komentarik:-)) ja uz tiez zacinam ficat na bezlepkovych dobrotach....aj ked nemusim. Tak snad ich budem davat viac postupne....
    a ta pena...., to je super:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. hmmm recept vyzera velmi zaujimavo. Mam rada svieze kolace, urcite vyskusam. Chcela som sa spytat na tie citrony, ci ich mixovat cele aj so supou ale uz som nasla odpoved :)

    OdpovedaťOdstrániť