pondelok 28. apríla 2014

Mangová penová torta

                                                         ja som mala 26cm formu ale menšia nebude na škodu

Mangové pyré som si kúpila v Rakúsku ale dá sa vyrobiť v pohode aj doma, len budete potrebovať asi veľa kusov manga. Očistiť, nakrájať a na trošičke vody mierne podusiť. Alebo aj pokojne môžete pripraviť raw verziu, iba pomixovať čerstvé mango.
Skúsila som makový korpus ale napadlo mi, že aj kokosový by nebol  zlý. Vyskúšajte, podľa receptu na Kokosovú tortu.

Na korpus
3 vajcia
60 g hnedého cukru
70 g mletého maku

Žĺtka vymiešame s cukrom do peny a postupne primiešame vyšľahané bielka. Potom, opatrne pridáme mletý mak. Pečieme v predhriatej rúre na 170 stupňov cca 20 min. Pichneme nožík alebo špáratko a ak je čisté je hotovo. Necháme vychladnúť a potrieme trochou pyré.

Mangová pena

300 ml mangového pyré
250 ml šľahačky
5 plátkov želatíny
cukor podľa chuti

Šľahačku vyšľaháme. Plátky želatíny dáme napučať do studenej vody. Po cca 10 minútach ju v troške vody na ohni rozpustíme, pozor nevaríme, trvá to iba chvíľočku. Zamiešame do mangového pyré a primiešame vyšľahanú šľahačku. Dáme na cca 2 hodiny tuhnúť do chladničky.Ja som dala málo cukru, preto uvádzam podľa chuti. Tak predpokladám, že cca 50-70g.

Mangová poleva

300 ml mangového pyré
3 plátky želatíny
80 g hnedého cukru
trošku vody

Rozpustíme cukor v troške vody na ohni. Potom si tam rozpustíme, tak ako v predchádzajúcom kroku, napučanú želatínu. Pridáme do pyré, premiešame a navrstvíme na penovú časť.Necháme dobre vychladiť.

Torta bola osviežujúca a veľmi málo želatínová, až by som možno aj pridala do každej vrstvy po ešte jednom pláte želatíny navyše. Ale ak Vám to nevadí, drží pekne, aj na tanier sa dala preložiť. Horšia manipulácia bola, keď už bola vonku tak 2 hodiny. Ale neroztekala sa.



5 komentárov:

  1. Tak tohle je velká nádhera. Precizní provedení a mango mám moc ráda, takže pro mne je to ideální - škoda, že jen tak na obrázku :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mňa troška odrádza ten mak v ceste, nemusím ho.. ale inak bomba :)
    http://pecenieslaurou.blogspot.sk/2014/05/brownies-cupcake-s-tvarohovou-plnkou.html

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vypadá nádherně, a ta kombinace - makový korpus s mangem, dala bych si hned :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj, ako vypadá prosím to mangové pyré, je to v konzerve alebo v čom? A kde ho nájdem? V Hofferi ?Díky

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, bola to myslim taka 400 g sklenena flasa jablkovo- mangova. Myslim ze sme to kupili v Bille...:-)

      Odstrániť