nedeľa 26. mája 2013

Mangovo-čokoládová penová torta

                                                           inšpirácia tu : http://berry-lovely.blogspot.sk/

Mám to takto : uvidím krásnu tortu, a musím ju vyskúšať! Potom už len hľadám príležitosť, čo nie je až taký veľký problém, keďže návštevy sú u nás na každosobotnom poriadku. Alebo nedeľnom. Alebo piatkovom. Alebo aj piatkovom a sobotnom. Máme to radi, tešíme sa z toho, že niekoho pohostíme dobrým jedlo, vínkom, posedím a porozprávame sa.Túto tortu som objavila a hneď som mala aj šancu ju vyskúšať. A hneď som ju aj chcela vyskúšať lebo mango milujem. Lebo čokoláda a mango.....tam sa nedá nič pokaziť! Jedna vec ma mrzí, že som zatiaľ nemala šancu ochutnať také naozajstné mango, niekde v krajine kde rastú na stromoch ako u nás jablká. Tí, čo to ochutnali totiž hovoria, že mangá dovezené na Slovensko, veľa spoločné, s poriadne na strome dozretým mangom, nemajú. No, raz snáď:-)

Potrebujeme:

na korpus v 24cm forme:
5 vajec
125 g cukru
1 štipka soli
60 g tmavej čokolády
100 g mletých mandlí

Vyšľaháme žĺtka s 25 g cukru do peny, rozpustíme čokoládu vo vodnom kúpeli a mierne vychladnutú ju primiešame k žĺtkam.
Vyšľaháme bielka do peny a pridáme k nim zvyšných 100g cukru, žĺtka s čokoládou a nakoniec mandle.
Upečieme pri 160 st./cca 40 minút. Toto som v mojej rúre nemerala, takže presný čas neviem, ale ak pichnete špajlu a vytiahneme čistú, je hotovo.

čokoládová pena:

65 g mliečnej čokolády
65 g tmavej čokolády (70%)
3 žĺtka
7 g práškovej želatíny
50 ml šľahačky
50 ml pomarančového likéru (napr. Grand Marnier)
400 ml šľahačky

Rozpustíme čokolády vo vodnom kúpeli a vyšľaháme žĺtka až do krémova.  V malom hrnci zohrejeme 50 ml šľahačky s pomarančovým likérom skoro až do vretia a pridáme želatínu. Potom pridáme rozpustenú čokoládu a nakoniec žĺtka. Necháme mierne vychladnúť a primiešame vyšľahnú šľahačku.

Vychladnutý korpus rozkrojíme a spodný diel vrátime do formy, navrstvíme čokoládovú penu, prikryjeme s druhou časťou korpusu a dáme vychladiť aspoň na hodinu.

Zatiaľ si pripravíme mangovú penu :

5 plátkov želatíny
1 vajce
1 žĺtok
80 g cukru
200 g mangového pyré
220 ml šľahačky

Do studenej vody si dáme napučať želatinu. Na pyré som použila 3 mangá, ktoré som očistila, nakrájala a na kvapke vody udusila v hrnci a potom zmixovala. 
Vo vodnom kúpeli miešame do peny vajce, žĺtok a cukor, kým celá masa dosiahne cca 70stupňov a začne trochu hustnúť. Dáme dole z ohňa a primiešame vyžmýkanú želatínu a miešame, kým sa rozpustí. Pridáme mangové pyré a zamiešame. Môžete pridať aj limetkovú alebo citrónovú šťavu, lebo mango bolo málo kyselkavé a mne to tam trošku chýbalo. Necháme mierne vychladnúť a zamiešame vyšľahanú šľahačku.
Vylejeme na vrchnú časť korpusu a necháme aspoň 3 hodiny chladnúť. Nechala som do druhého dňa.

mangová glazúra :

1 plátok želatíny
20 g cukru
30 ml vody
80 g mangového pyré
Dáme si napučať želatínu do studenej vody a zatiaľ zohrejeme vodu s cukrom a miešame, kým sa rozpustí. Dáme dole z ohňa a pridáme pyré a vymačkanú želatínu. Miešame, kým sa rozpustí. Vylejeme na stuhnutú mangovú penu a dáme opäť vychladiť.
Odstránime okraj tortovej formy a dekorujeme čokoládou a mangom.

23 komentárov:

  1. Juuj,Lucka,ta musi byt paraaaadna !!! tak ktoru sobotu to mozeme prist? :) :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. dort vypadá nádherně! Mně se nejvíc líbí ta mangová vrsta! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. vypada fantasticky! hmmmm,predstavujem si tu chut, ach mnam :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mary, :-)) aj ja uz si iba predstavujem:-) dakujem

      Odstrániť
  4. palec hore Lucy :-) a vdaka za inspiraciu! premyslam, ze mangovu penu spravim s inou prichutou, porozmyslam, akou .-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tani, dakujem. Daj potom vediet, co si vymyslela:-)

      Odstrániť
  5. Your cake looks great! Thanks for sharing. ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Sabine, thanx. You have planty of great receipes!! I feel that this was not the last one what I made.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Luci, prišiel čas aj na túto tortu. Samozrejme som ju odskúšala s drobnými obmenami poda možností záhradky (mango som nahradila červenými ríbezlami) a zásob kredenca (miesto mandlí som použila vlašské orechy), no výsledok bol prosto vynikajúci.
    Oceňujem, že v korpuse nebola žiadna múka (náhrada múky orechami v koláčoch ma veľmi baví, skúšala som aj náhradu mletým makom- aj to je super), tiež môjmu jazyku (a nielen môjmu) lahodilo, že čokoládová pena nebola veľmi sladká - bola príjemnej čokoládovej chuti, mňam! no a tá kyslosť ríbezlí robila tortu fantasticky sviežou. Zjedla sa rýchlejšie ako som ju stihla odfotiť. Nabudúce by som skúsila pridať dobré kakao do korpusu ešte pre čokoládovejšiu čokoládovitosť.
    Ďakujem za inšpiráciu, len tak ďalej! Lucka2v1

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lucka, dakujem krasne, velmi sa tesim kazdemu tvoju komentariku. A s ribezlami musela byt uplne uzasna!!! Silno na teba myslim a drzim palce nech vsetko dobre dopadne:-))

      Odstrániť
  8. K nakousnutí! Když já najdu nějaký skvostný recept, musím ho vyzkoušet příležitost nepříležitost, on se vždycky najde důvod :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kristinka dakujem. Ja som to mala tiez tak ale uz postupne nebolo komu davat ochutnavat lebo vsetci zacali chudnut:-))

      Odstrániť
  9. Dobrý deň,


    Všimli sme si, že máte veľa chutných receptov na Vášom blogu a chceli by sme Vám predstaviť našu novú webovú stránku http://www.hladatrecepty.sk/ kde si naši užívatelia môžu vyberať z vyše 85 000 pozbieraných receptov. Na stránke sme vytvorili tiež rebríček Top blogov, kde nájdete všetky pridané blogy a môžete pridať aj ten Váš. My skopírujeme všetky recepty a používatelia ich potom môžu nájsť pomocou nášho vyhľadávača. Ak však kliknú na recept, tak ich presmeruje na Vašu stránku. Nemusíte sa obávať, všetko Vám ponúkame úplne zadarmo.

    Hladatrecepty.sk má svoje sesterské webové stránky na celom svete. Budeme veľmi radi keď sa stanete súčasťou tejto veľkej rodiny.

    V prípade že máte nejaké otázky obráťte sa na nás.

    S pozdravom,
    Tunde Zsoldosova
    tunde.zsoldosova@203webgroup.es

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Dobry vecer, chcem sa spytat, aku slahacku pouzivate v cokoladovej a mangovej pene.
    dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Dobry vecer, pouzila som z Lidl Pilos v cervenej krabicke, avsak niekdo mi minule povedal, ze je mozne ze je to polsky vyrobok a tak teraz neviem co budem pouzivat.....:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Tak túto tortu som robila...môžem povedať VÝBORNÁ....Ďakujem za inšpiráciu.Lucia P.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ahoj.Túto tortu som robila a môžem ju odporúčať ...BOLA VÝBORNÁ.Ďakujem za inšpiráciu:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Lucia, velmi sa mi paci tvoj blog.. mas moje chute ;) robila som tuto tortu v ananasovej verzi a je neskutocna.. ta cokoladova pena je bozska, urcite ju este pouzijem..

    OdpovedaťOdstrániť
  15. ahoj Lucka,
    cez vikend som robila tuto tortu, podarila sa uplne super a bola NAOZAJ BOZSKA, len sa za nou zaprasilo! Dakujem za tento blog, mam ho rada :)

    OdpovedaťOdstrániť