streda 6. februára 2013

Tekvicové cestoviny so šalviou, mascarpone a chilli

         Tak sa opäť po dlhom-dlhom čase hlásim. A opäť som chorá. Tento krát sa mi podarilo trošku nezvládnuť jazdu na lyžiach a tak relaxujem doma s fixačným golierom na krku. Ale aspoň priložím hneď jeden recept, ktorý schovávam už od jesene. Vidno aj podľa dekorácie:-). Odvtedy som ho už veľa krát robila lebo tekvica je veru moja zimno-jesenná chuťovka. Keď nezoženiem práve hokkaido, kúpim si maslovú tekvicu a upečiem. Potom urobím polievku, takúto omáčku alebo ju zjem priamo z plechu ešte horúcu. Nie raz som si na nej popálila jazyk:-)

Konkrétne na tento recept som potrebovala:
pol maslovej tekvice
pol mascarpone
jednu chilli papričku
šalviové lístky
7 stručikov cesnaku, nevylúpaných
soľ, olivový olej
papier na pečenie
cestoviny - ja som mala amarantové

Plech si vysteliete papierom na pečenie, tekvicu nakrájate na kocky, poukladáte na plech, polejete olivovým olejom, posolíte, poprekladáte cesnakom a šalviou a na 200 stupňoch upečiete. Ja to pečiem až tak, že niektoré kocky sú na okrajoch mierne dočierna.

V tejto fáze to môžete zjesť len tak alebo dať do hrnca, priliať vývar, štipku zázvoru, smotanu na varenie a zmixovať ponorným mixérom. Na tanieri pokvapkať tekvicovým olejom, posypať nasucho oraženými tekvicovými semienkami a máte fantastickú polievku.

Na omáčku budete potrebovať to mascarpone, vývar podľa potreby na zriedenie do požadovanej hustoty a cesnak, ktorý sa piekol spolu s tekvicou. Vylúpnete ho zo šupky a pridáte do zmesi, ktorú rozmixujete v mixéri na jemnú omáčku.  Uvaríte cestoviny, polejete omáčkou a posypete parmezánom. Dúfam, že som na nič nezabudla.
Dobrú chuť.

p.s.ešte som chcela, že Vám ďakujem všetkým za komentáriky, ktoré ste mi napísali a mne sa na ne ešte nepodarilo odpísať. Čítam si ich a z každého jedného sa veľmi teším. Ďakujem aj všetkým, ktorí ma čítajú a inšpirujú sa z mojich receptov. Všetkých Vás pozdravujem a dúfam, že sa mi podarí pridať ďalší recept skôr ako o 3 mesiace:-)))



9 komentárov:

  1. Lucka, ja mám tiež veľmi rada tekvicu hokaido alebo maslovú či už ako polievku, omáčku na cestoviny alebo aj tekvicové pyré. Tvoje cestoviny vyzerajú mňamkovoooooo a teším sa na ďaľšie Tvoje príspevky :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Luci, skore uzdravenie! a cestoviny vyzeraju prudko jedlo, tekvickove zalezitosti hocikedy ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. krásny recept!:-)...Lucka, prajem rýchle uzdravenie!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Prvně přeju brzké uzdravení! A pak jsem se tu velmi ráda zase pokochala, navíc něčím tak lákavým... jak na polévku, tak na omáčku jsem hned dostala chuť :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Prvně přeji brzké udravení! A pak jsem moc ráda, že jsem se tu zase mohla pokochat... Hned jsem dostala chuť na polévku i na omáčku :)

    OdpovedaťOdstrániť