utorok 23. októbra 2012

Najobľúbenejšia torta - Parížska


Tak som na chvíľu späť. Viem, viem aj sa hanbím. Nebudem sa vyhovárať. Aktivít veľa, času málo. Ale teraz som chorá, ležím a napadlo mi využiť čas a zásoby vo foťáku a uverejniť jednu z najobľúbenejších tort aké poznám. A ešte aj rýchlu a jednoduchú. A bez múky. Je to pani Parížska torta. Receptov je veľa. Dlho som používala jeden ale po ochutnaní tohto som už ani nepátrala. Je jednoducho dokonalý! Treba vyskúšať a presvedčiť sa.

Potrebujeme:

Korpus:
100-120 g mletých orechov
5 vajec
5 lyžíc práškového cukru
na špičku noža prášok do pečiva
2 lyžice kakaa alebo aj viac, záleží od druhu
Krém:
2 šľahačky
2 lyžice práškového cukru
1 vanilkový cukor
2 lyžice kakaa - ja mám Van Houten a dávam aj viac, podľa farby
podľa potreby stužovač

Žĺtka vymiešame s cukrom, bielka vyšľaháme a pomaly primiešavame k žĺtkom aj s mletými orechmi, kakaom a práškom do pečiva. Pečieme vo forme 23cm alebo 26 cm pri 180 st. cca 30 min. Kontrolujeme vpichnutím špajle do stredu, ak ju vytiahneme suchú, je hotovo.

Šľahačku s práškovým cukrom, vanilkovým cukrom a kakaom uvaríme deň vopred a dobre vychladíme. Ja od istého času šľahačku nepreváram, lebo ešte sa mi nestalo, že by sa nevyšľahala alebo stihla pokaziť. Ale ak sa obávate, prevarte. Na druhý deň teda vyšľaháme.


Korpus potrieme lekvárom, najlepšie ríbezľovým alebo nejakým iným, kyslým. Nanesieme šľahačku a posypeme čokoládovými hoblinami.

21 komentárov:

  1. pánečky...ja som teraz dostala takú chuť...určite ju vyskúšam cez víkend s priateľom...vyzerá vynikajúco :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skore uzdravenie Lucka ti prajem! Ja som tiez chora a prave deti to chyta tiez, retazova reakcia :-) Takuto podobnu aj my mame najoblubenejsiu, bananovu s parizskym kremom, to je ten tvoj slahackovy .-) nedavno sme ju mali na oslave, strasne dobreee, mnam .-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Luci, ďakujem za návštevu u mňa. Torta vyzerá neodolateľne, odkladám receptík.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Receptík ukladám, som rada, že si späť

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Joo, paříž já můžu! Taky ukládám, protože není nad ověřené recepty. Dělám pohádku a tohle je krásná alternativa.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. takéto zbožňuje môj manžel, torta vyzerá úžasne :-) Lucka, prajem ti rýchle uzdravenie!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Tak tenhle recept rozhodně někdy vyzkouším, až budu péct nějakému Pařížomilovi. :) Já zrovna dneska pekla dva paříže, ale zítra tam budu dávat na jeden šlehačku a na druhý máslový nebo pudinkový krém...:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Lucka dufam, ze si uz v poriadku...torticka je mnam, mnam...aj ja mam rada parizsky krem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Vypada skvele, a navic rychle a jednoduse, takze si taky ukladam :)) Nedostatek casu znam moc dobre a jsem rada, ze je tu neco noveho :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Kakaový útok! Mňam :)) Vypadá velmi lákavě :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. ahoj Lucy, robila som tortičku na oslavu, mala veľký úspech! obrovská vdaka za recept :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Jedna báseň. Mňam. Zajtra to idem skúsiť.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Lucka, robila som ju, je super, fotečku dám na facebook

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Krasna torta. Som hladala co urobim detom na Novy rok, lebo sa k nam chystaju deti z celeho cinziaku (biela teta pecie zakusky!). A spomenula som si, kolko dobrot tu mas, tak som nakukla a dobre som urobila :) Tato vyzera jednoducho a vyborne.

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Vynikajuca torta, urobila so ju dcere na narodeniny. Slahacku som tiez neprevarala, pridala som 2 stuzovace a drzala vyborne. DAKUJEM.
    prajem veseleho Silvestra a stastny novy rok :)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. je fakt perfektna robim ju najcastejsie, slahacku takisto neprevaram ani nedavam stuzovac. dakujem za receptik

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Dakujem Vam vsetkym. Dufam, ze uz je aj Vasa oblubena:-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Musím sa pridať k zástupu priaznicvcov, torta bola famózna, piekla som ju pre manžela k narodkám- oceňujem najmä jednoduchú prípravu. Hoblinky síce neboli ako z katalógu, ale nikto si to nestihol všimnúť vzhľadom na rýchlosť akou torta zmizla :-)

      Odstrániť
  18. Lucka, prosim, ako si urobila tie hobliny?

    OdpovedaťOdstrániť