streda 30. novembra 2011

Thajská kuracia polievka s kokosovým mliekom alebo Tom Kha Gai

Túto polievku už robievam veľmi dlho. Od momentu ako som ju prvý krát ochutnala v sushi bare som túžila ju vedieť uvariť. Až raz bol recept uvedený v Apetíte. Teda Apetítu som vďačná za veľmi veľa chutných receptov. Bola nazvaná ako thajská kuracia polievka. A tak som ju vyskúšala a bolo to ono! Teda aspoň sa to tomu veľmi veľmi približovalo. Hlavne mi veľmi chutila a dodnes chutí a aj mojej sestre a mame a vlastne všetkým, kto ju ochutnal.Takže neváhajte a určite ju treba vyskúšať. Postupom rokov som ju aj vylepšovala a táto varianta je úplne najviac vylepšená, lebo je robená tak ako sa to píše aj v originál receptoch. Aj keď, ťažko povedať, ktorý je originál, lebo každý ju robí trochu inak. Chcem len ešte povedať, že predtým som do nej nikdy nedávala čerstvú citrónovú trávu ani Tom Kha pastu a bolo to aj tak výborné. Takže ak sa vám podarí tieto veci zohnať, na škodu to nebude, ale aj bez toho bude polievka výborná!
Potrebujeme:
500ml kuracieho vývaru
konzervu kokosového mlieka
1 citrónovú trávu - nemusí byť
1 kuracie prsíčko
250g šampiónov
tom kha pastu - dostať v špecializovaných thajských obchodoch- nemusí byť
5 cm zázvoru
chilli paprička - jedna prípadne viac podľa citlivosti na štipľavé
limetková šťava
rybia omáčka
sklenené ryžové rezance
čerstvý koriander na ozdobu - nemusí byť
Dáme variť kurací vývar s citrónovou trávou, rybacou omáčkou, zázvorom a chilli papričkou. Necháme prevrieť cca 3 minúty a pridáme na slížiky nakrájané prso a šampiňóny. Dochutíme opäť rybacou omáčkou a limetkovou šťavou a opatrne vlejeme kokosové mlieko. Zvlášť si uvaríme rezance a podávame v polievke ozdobené čerstvým koriandrom. Nezabudneme vybrať citrónovú trávu, ja som zabudla a aj sme si do nej kusli, aj na fotke pózuje a naozaj sa nedá jesť:-)

12 komentárov:

  1. dobre teda , tak ju vyskúšam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. mnam!!! raz som taketo daco jedla... myslim v berline a bolo to super. ja zboznujem vsetko v com je kokosove mlieko:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. vypadá to lákavě, a určitě to zahřeje. NIkdy jsem nic thajského neochutnala, ostuda. A tuším, že by mi to chutnalo

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Lucka, tento silvester plánujeme práve do štýlu sushi a iných dobrôt, táto polievočka bude súčasťou menu, veľmi sa teším, možno, že ju vyskúšame ešte skôr

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Znie to velmi dobre a patrilo by sa vyskusat. Vdaka za recept.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tina, urcite vyskusaj, stoji za to!

    Anetka veru, kokosove mlieko dodava tym slanym jedlam uplne inu dimenziu...

    Vandi, urcite by ti to chutilo, chutilo to zatial kazdemu:-))

    Ivanka, fiiiha to bude zaujimavy silvester a hlavne chutny!

    Adrianka, budem sa tesit ak vyskusas a das vediet ako to dopadlo:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Vypadá moc zajímavě, snad najdu odvahu a čas ji vyzkoušet a budeme zas dělat doma nějakou novou polévku :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Meg, dakujem, a neboj, vyskusaj:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. ooch,jaj..aka nostalgia za Thajskom ma chytila:(..polievka vyzera vyyyborne...

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Mati, verim. Sice som nebola ale myslim, ze by sa mi pacilo v Thajsku:-))dakujeeem...

    OdpovedaťOdstrániť
  11. prave som ju dovarila, dakujem je fantasticka!!!!

    OdpovedaťOdstrániť