nedeľa 23. októbra 2011

Šunkovo-pórový quiche

         Ako som už niekoľko krát napísala, milujem tieto slané koláče. Naozaj sa dajú robiť s akoukoľvek príchuťou a vždy sú dobré. Robievam tuniakový s olivami a cibuľkou, špargľový, čistý syrový, syrovo-cibuľový a tento šunkovo-pórový patrí medzi favoritov. Raz vyskúšate a budete ich chcieť robiť znova a znova. A sú tak jednoduché, že to naozaj zvládne aj začiatočník.

Potrebujeme:
100 g masla
200 g hladkej múky
soľ
estragón
pár lyžíc vody na cesto

1 pór väčší
150 g šunky
50 g slaninky
200 g syra strúhaného - aký nájdete v chladničke
4 vajcia
250 ml šľahačky
250 ml smotany na varenie
soľ, mleté biele korenie
          Na cesto si spojíme maslo, múku, soľ, estragón a pridávame toľko vody aby bolo také akurát. Vypatláme ho do formy, ja ho nevaľkám, načo špiniť náradie, prstami ho krásne dostanete do každého "kúta" okrúhlej koláčovej formy. Vložíme na 10 minút do mrazničky alebo na 20 do chladničky.
Zatiaľ si pripravíme náplň.
Na slaninke nakrájanej na kocky si osmahneme pórik a podusíme do mäkka, pridáme šunku a necháme vychladnúť. Do vychladnutého prilejeme obidve smotany, rozšľahané vajíčka a nakoniec syr. Dosolíme a dokoreníme.
Vyberieme cesto z chladničky/mrazničky, nalejeme náplň a dáme piecť do rúry vyhriatej na 170st. Pečieme približne 40 minút, povrch musí zozlatnúť a nadvihnúť sa. Po vybratí však opäť spľasne, čo nie je na závadu.  Podávame so šalátikom alebo len tak, studené aj teplé.

6 komentárov:

  1. quiche je uzasna vec, a aj tento tvoj vyzera mnamooozne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Krásné, taky mám ráda kombinaci sýr a cibule, ale tohle určitě nemělo chybu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Meg, dakujem, oni su tie quiche vsetky super, podla mna, ja by som si nevedela vybrat, este mam rada aj tuniakovo-cibulovy:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ja som skúšala robiť z brokolicou a bol výborný :) Aj tento vyzerá chutne..a určite nielen vyzerá :)

    OdpovedaťOdstrániť