sobota 29. októbra 2011

Black and white alebo čokoládová torta s parížskou šľahačkou z bielej čokolády

        Na vznik tejto torty ma inšpiroval obrázok, ktorý vidíte. A jeden šikovný Talian, ktorého síce bohužiaľ nepoznám ale poznám jeho výrobky. Môžete si ich pozrieť tu. Veľmi sa mi to páčilo a tak som sa rozhodla, že keď príde čas, určite ju nejako urobím. Ale k receptu som sa nikde nedopátrala.  Hľadala som teda kade-tade, spisovala a predstavovala si tú chuť a nakoniec som sa rozhodla, že to nejako vymyslím sama. A tak som tvorila a myslím, že nakoniec celkom úspešne.
Potrebujeme :
6 vajec
70 g polohrubej múky
150 g krupicového cukru
100g čokolády
na špičku noža prášok do pečiva
cca 50g kakaa, záleží od druhu, treba sa orientovať podľa farby
malinový lekvár - na potretie korpusu- nemusí byť
Krém:
500 ml šľahačky
250g mascarpone
2 lyžice práškového cukru
100g bielej čokolády
2 stužovače
2 PL vanilková esencia

Na ozdobu:
100g bielej čokolády
         
Na korpus si vyšľaháme žĺtka s cukrom do peny a pridáme roztopenú a vychladenú čokoládu. Vyšľahané bielka pomaly zamiešavame do žĺtkovej peny a postupne primiešavame aj múku s práškom do pečiva. Pečieme pri 160st, cca 20 minút. Overujeme pichnutím špajle.

Na parížsky krém si deň dopredu uvaríme šľahačku s bielou čokoládou a necháme dobre vychladnúť v chladničke. Na druhý deň ju vyšľaháme so stužovačmi a primiešame do osladeného mascarpone.

Vychladnutý korpus si 2x prekrojíme, potrieme kyslým džemom, alebo aj nie, a dáme 1/3 krému, prikryjeme, nadžemujeme, potrieme krémom a prikryjeme. Vrch torty potrieme zvyšným krémom a posypeme hoblinkami čokolády.

A moja vyzerala takto: nájdite 5 rozdielov:-))

51 komentárov:

  1. Lucka,torticka vyzera famoozne,a chutovo to tiez musi byt sen:)).sikulka:)..a Talian tiez:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lucka, zvladla si to na vybornu. Velka pochvala

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Martinka, dakujem. Talian je veru sikovny, ja som tie torty aj niektore jedla ale nemam potuchy ako ich robi:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Adrianka, dakujem krasne za pochvalu a navstevu:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. uuuuuuuu supeeeer!!! mnam! a krasne hoblinky sa ti podarili!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Krásný, a hlavně ten krém musel být vynikající!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Anetka dakujeeem:-)) a hoblinky isli uplne jednoducho, sama som bola prekvapena:-) iba som drzala cokoladu a skrabkala nozikom...

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Meg dakujem:-)) celkom sa zadaril:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Luci, tvůj blog je nádherný. Nechápu, že jsem jej neobjevila už dřív. Tento dort vypadá nádherně. :-)
    až budeš mít chvilku, tak tě na oplátku zvu na svůj blog. gurmankalenulka.blogspot.com

    Přeji hezký den a spoustu nádherných receptíků!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Lucka, to je nádherná tortička !!! ... mám doma milovníčku bielej čokolády a táto tvoja tortička je horúci kandidát na jej narodeninovú tortu :))

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Happy.lenulka, dakujem krasne za pochvalu:-)). Tvoj blog som uz obzerala, si sikulka, kolko receptov stihas!! Dakujem za navstevu a sledujem ta:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Jani, dakujeeem! Tesim sa, ze ti padla vhod, urcite daj vediet ako sa podarila a ako chutila, ked vyhram tender:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Luci, tak tohle je přímo vražedný dort :D Tedy vražedně dobrý a nádherný! To zdobení bílou čokoládou mě totálně dostalo! Prostě úžasné!!

    PS: Jak to dopadlo s tou baklavou? :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Catalina, dakujem kraasne, lietam nad stolickou za taku paradnu pochvalu:-DD
    Baklava na 1 s hviezdickou:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Mňam, torta vyzerá krásne. Len v mojom prípade by nemohli byť hobliny bielej čokolády. Napadli ma miesto toho plátky mandlí, alebo aspoň tmavá čokoláda... čo by sa hodilo viac, kedže vy máte už odskúšané? dakujem :-)
    P.S. Plánujem pre manžela k narodkám a táto sa mi dosť páči.

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Kristinka dakujem krasne:-) Asi by som ju neozdobila nicim, ked nemoze byt biela cokolada, ona bude pekna aj len s tym bielym kremom na vrchu. Myslim si, ze s platkami mandli by sa to asi tazko krajalo a s tmavou cokoladou by nevynikol ten cierno/biely kontrast. Jedna biela cokolada je aj v kreme ale ta sa da v pripade nutnosti vynechat. Potom sa len mascarpone viac osladi a zmiesa s vyslahanou slahackou. Vyskusaj a daj vediet ako dopadlo:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  17. vyzera uzasne a urcite tak aj chutila..na bielu cokoladu sa stale odvazujem, raz sa mi roztopila na olej a maglajz a odvtedy ju obchadzam...torticka posobi tak luxusne,rozsafne :)

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Andrejka, dakujeem:-)) Ja pouzivam iba jeden druh, ktory som vycitala na roznych diskusiach ako vhodny na rozpustanie a musim povedat, ze je naozaj vyborna. Obycajna z Lidl za par centov, tak ak sa odvazis, urcite to skus s touto.

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Luckaaaaa, toto co je :-D mam az husiu kozu, ked si to pozeram :-) waaaaaaaaaaaau :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Ahoj Lucka chutnala som tortu od Sima a je naozaj super. Tuto tortu chcem spravit aj malej na 2 narodeniny,kedze Simo ma 31.12.zatvorene a mala oslavuje 1.1. tak ju musim spravit sama. Dufam ze sa podari :-) Dakujeme za recept

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Reni, dakujem:-)). Ja som sice nechutnala ale velmi sa mi pacila, tak preto som ju chcela vyskusat.Ked ju skusis upiect budem rada ak mi das vediet ako sa chutovo podoba!!

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Tento dortik se chystam udelam brachovi k svatku, miluje bilou coko.. jen se chci ujistit, opravdu jde do testa 700g mouky?:))Diky Ilca

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Ilca, dobry postreh!! Dakujem za upozornenie a pritom kamaratka ju uz robila a nic nespominala, snad tam nedala 700g:-)). Opravim to hned. Tesim sa, ze si si ju vybrala a budem rada ak napises ako dopadla...

    OdpovedaťOdstrániť
  24. :) Hned to vypada lip! Rikala jsem si, jestli by se ten korpus vubec vesel do trouby:)) Svatek mame v patek, tak dam urcite vedet. Tvuj blog je opravdu pekny, chystam se na spoustu receptu (hlavne peceni)Ilca

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Tak musim napsat, ze dort se skutecne povedl. Jen mi nejak klesnul korpus, takze jsem musela udelat jeste jeden plat z poloviny uvedeneho mnozstvi. Vsem chutnal moc moc:) urcite vyzkousim jeste neco od tebe. Ilca

    OdpovedaťOdstrániť
  26. Ilca, velmi sa tesim, ze sa teda nakoniec torticka podarila a hlavne ze chutila. Si sikulka!:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  27. Super torticka, zajtra sa na nu chystam, idem piect babke k narodeninam :) len otazoocka, aku velku formu si pouzila? aby sa mi dala rozrezat na 3 platy.... dakujem, Miska

    OdpovedaťOdstrániť
  28. Jaaaj Miska, mrzi ma ze odpisujem az teraz ale bola som prec a az dnes som sa vratila. Dufam, ze sa torticka podarila, myslim, ze som pouzila 23 cm formu, ako to dopadlo??

    OdpovedaťOdstrániť
  29. ahoj Lucka,
    tuto tortu mi upiekol priatel k narodeninam a bola fantasticka :) Vo stvrtok sa ju chystam robit na oslavu 30.narodenin, tak dufam,ze sa podari :) dakujem za uzasny recept :) Peta

    OdpovedaťOdstrániť
  30. Petka,ty mas akeho sikovneho priatela!!! Tesim sa velmi,ze vam chutilo a drzim palce,nech sa aj tebe podari:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  31. :D dopadlo to super nakoniec, uz som ju odvtedy piekla 2 krat, je vyborna, len mne to pri teplote 160 °C nefunguje, musim ju piect na 180 a trosku dlhsie, inak sa len vari cesto :D a skusala som korpus aj s inou naplnou (tvaroh-mascarpone+ovocie+zelatina) a tiez super, mne hlavne ten korpus velmi chuti :)a dokonca aj hoblinky sa mi podarili :) dakujem za recept,
    Miska

    OdpovedaťOdstrániť
  32. Miska, dakujem!! to sa velmi tesim, ze napriek teplote v rure, recept funguje:-) vsetky rury su ine a ja uz mam moju odskusanu, ze kolace a torty musia ist na 160, co je v normalnej rure 180, presne ako pises:-)
    a tvoja kombinacia na napln je super! :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  33. Vyzerá to super ale aj chut to musi mat vynikajucu

    OdpovedaťOdstrániť
  34. recept som dostala od kolegyne, torta je fantasticka, neda sa jej odolat, jednoducho perfektna :P

    OdpovedaťOdstrániť
  35. Torta vyborna , len ten pan neni talian ale turek alebo nejaky srb :) ale to len pre info. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  36. Vase torticky vyzerajú famozne, az sa neviem rozhodnut ktoru upeciem dcerke na 4.narodeniny. Rozmyslam nad touto alebo dobosovou. Ktoru by ste mi doporucili.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem krasne, tesim sa ze sa Vam u mna paci:-) obidve torty su chutovo vyborne, dobosova je ale trosku narocnejsia na pripravu, kedze treba piest vela poschodi. Tak vyber asi nakoniec predsa len necham na Vas....budem rada ak date vediet ako to dobadlo:-)

      Odstrániť
  37. Rozhodla som sa ze spravim Black & white. Zboznujeme mascarpone. Na krem dam este ovocie. Dufam, ze tym nic nepokazim. Dcerka chce s motivom krtka. Takze pouzijem hobliny s tmavej cokolady a marcipanoveho krtka. Dakujem. Urcite napisem ako chutila.

    OdpovedaťOdstrániť
  38. Lucka, torta vyzera bajecne. Planujem ju upiect dcerke na narodeniny. Ale potrebujem radu, myslite, ze by som ju mohla naplnit tak nejak do rovna, aby som navrch mohla dat oblatku s obrazkom? Vopred dakujem. Slavka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Slavka, myslim ze ked ju po upeceni obratis a ako vrchny korpus pouzijes spodok. To by mohlo fungovat. Drzim palce a posli foto:-))

      Odstrániť
  39. tuto tortu aj majstra cukrara pozname dokonale (kedze sme z rovnakej dediny)... vsetky jeho torty su nestutocne, najma tato, kedze to bola nasa svadobna-este teraz mi tecu slinky. musim iba poopravit, ze simo nie je talian, ale izraelcan, ale na chuti tej torty to nic nemeni-je proste bozska. najma tie rozplyvajuce sa korpusy na jazyku a bozska chut pravej cokolady, ktoru do nich dava tiez nechapem, ako to robi, ze tak chutia...
    aj tato tvoja vyzera dokonale, hned som na nu dostala chut, urcite niekedy vyskusame tento receptik
    klobuk dolu, ze sa ti takto krasne podarila

    OdpovedaťOdstrániť
  40. Ta torta je neskutocna!!!!! Piekla som ju cez vikend a zozala velky uspech :) len to cesto sa mi zdalo dost huste, aj sa tak akoby tazsie pieklo, neviem kde sa stala chyba... Veronika

    OdpovedaťOdstrániť
  41. Robila som túto tortu v novembri na moje narodeniny, všetci sa po nej len tak oblizovali až mi ju kázali aj na prvé dcérine narodeniny upiecť znova :-) tak idem dnes na to, dúfam že sa mi korpus podarí lepšie než ten prvý krát, lebo korpus mi vôbec "nenapuchol" :-( tak som musela robiť aj druhý korpus od znova, skúsim tam dať pol balíčka prášku do pečiva a uvidím snáď to zas nenabublá moc :-D ale inak je geniááááálna mňam mňam :-)....Petra

    OdpovedaťOdstrániť
  42. Ahoj,torticku som skusala robit,dva krat-chuti fantasticky! Ale nevyzerala tak dobre ako tvoja:-( musela som urobit dva korpusy aby bola taka vysoka... Ked sa upiekla korpus bol bysoky ale potom splasol...neviem kde som urobila chybu,prosim mozes poradit? Dakujem velmi pekne. A drzim palce,tvoj blog sledujem a peciem podla tvojich receptov:-) Lucia

    OdpovedaťOdstrániť
  43. Dobrý deň, ja som spravila krém presne podľa postupu. Navrstvila som tortu z vonku som ju celú potrela a dala som na ňu robený marcipan (sušené mlieko,cukor a voda). Torta po potiahnuti marcipanon po 2 hodinách začala tiecť. Nevie mi niekto poradiť prečo? Robila som ju pre kamaratkinu dcéru a dnes je oslava neviem či z nej vôbec niečo bude. Martina

    OdpovedaťOdstrániť