nedeľa 25. septembra 2011

Zelerový šalát

             No a história tohto šalátu je taká, že som si dala v NORDSEE takú pšeničnú placku s údeným lososom a cítila som tam šalát z zeleru a jabĺk. Tak som ho chcela vyskúšať, lebo mi to veľmi chutilo, ale asi sa mi nepodaril. Nakrájala som ho na kocky, čo som asi nemala, asi by sa mal nastrúhať alebo keď na kocky tak trošku zblanžírovať. Bol totiž trochu tvrdý a chrumkavý. Ale chuťovo veľmi dobrý.
Potrebujeme:
1/2 zeleru
2 jablká - asi rovnaké množstvo ako zeleru
majonézu
kyslú smotanu
soľ, korenie, cukor, príp.citrónovú šťavu na dochutenie
môžu sa pridať aj vlašské orechy
Takže, zeler si najlepšie povaríme 5 minút a nastrúhame, jablká si môžeme nakrájať na kocky, zmiešame s cca 3 lyžicami majonézy, 2 lyžicami smotany, dochutíme.

2 komentáre:

  1. Ahoj Luci,
    šalátik je skutočne výborný. Zeler som najprv očistila, nakrájala na väčšie kusy a varila asi 10-12min, po ochladnutí nastrúhala nadrobno a bolo to fantastické! Určite ho zaradím pri nejakej najbližšej grilovačke. Je dosť sýty, takže sa mi nedarilo zjesť toľko, čo by som chcela, ale aspoň mi zostalo i na druhý deň.
    Tiež možno vyskúšam obmenu s čerstvým stonkovým zelerom. Vďaka za nápad!
    Lucia

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lucinka, veľmi sa teším. Dufam, že poskúšaš aj niečo ďalšie:-))

      Odstrániť