utorok 7. júna 2011

Chilli con carne

Mňaaam! Ja viem, že skoro každý príspevok začínam jeho oslavami ale čo už narobím. Snažím sa totiž robiť a hlavne dávať sem recepty ktoré mne chutia a chcem sa s nimi podeliť a inšpirovať potenciálneho čitateľa ku skúšaniu môjho receptu aby sa aj on-teda vy čo ma čítate mali pri jedení daného pokrmu tak dobre ako ja keď som ho robila. Takže skúšajte a nezabudnite mi dať vedieť:-))



Potrebujeme :

750 g mletého hovädzieho mäsa-dali mi hovädzie zadné v mäsiarstve a zomleli pred mojimi očami :-)
1 konzervu červenej fazule
1 konzervu červenej fazule s kukuricou v pikantnej paradajkovej omáčke obidve Bonduelle
2 cibule
1 strúčik cesnaku
2 dcl červeného vína
500 ml vývaru hovädzieho
3 PL paradajkový pretlak
2 štvorčeky dobrej horkej čokolády
chilli podľa chuti
1 červenú papriku
2 ks bobkový list
soľ a korenie podľa chuti

Na oleji si opražíme mäso asi 7 min, kým sa zatiahne a odložíme bokom. Dáme do hrnca znovu trošku oleja a osmažíme nakrájanú cibuľku. Pridáme cesnak, paradajkový pretlak, mäso, vývar, chilli, bobkový list a dusíme cca 1 hodinku. Postupne dochucujeme. Po hodine pridáme červenú papriku nakrájanú na kocky, čokoládu, červené víno a dusíme asi ešte 30 minút. Na záver vysypeme konzervy fazule a už iba prehrejeme. Podávame s postrúhaným syrom, tortillou alebo chlebom a kopčekom kyslej smotany.

16 komentárov:

  1. Vyzera to super lakavo, este nikdy som to nevarila.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tak to musis skusit Miska, je to super!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mozem pouzit miesto hovadzieho kuracie masko?

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Misi, urcite ano len to bude trosku inej chuti. Vyskusaj a daj vediet.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. I love Chili con Carne! Yours looks delicious.
    Thanks for stopping by my blog and for your lovely comment :o)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. jeminko, ja toto jedlo milujeeem , mňam

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Renata, thanks. Also it was delicious:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mati, uz aj ja som ho zardila do tejto kategorie, a aj susedia, ktori to hned vyskusali:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. najlepsia ingrediencia na tomto jedle je ta cokolada,ktora mu dava absolutnu vynimocnost! ja som robila podobne chilli con carne podla Apetitu pred dvoma dnami a len tak sa zaprasilo :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Marysity a vies, ze ani netusim, ci vobec tam nechava nejaku chut, ale cele dohromady je to proste velka mnamka!:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Nemá chybu,ja som pridal trochu drvenej rasce,poznám toto jedlo viac ako 15rokov,ale v takejto podobe je naj,naj.Díky

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Dakujeeeem krasne, ja ho poznam asi trosku menej ale o to viac mi chuti, a rasca je super, aj tu tam nabuduce dam. Uz som skusala pridat aj skoricu a bolo to super!

    OdpovedaťOdstrániť
  13. vyskúšané, zaradené medzi obľúbené, ďakujeme za super receptík

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Ivanka, velmi sa tesim, aj moje oblubene jedlo to je, tak vitaj v klube:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Musim sa cestne priznat, ze na tomto jedle som doslova zavisla nielen ja, ale kazdy komu som ho dala ochutnat. Je to s nami dokonca az take vazne ze ho varim pomaly v dvojtyzdnovych intervaloch :D Len zatial som sa este neodvazila pridat don bobkovy list, kedze ho velmi nemam rada a bojim sa ze ho budem v jedle citit. Alebo sa obavam zbytocne? :)

    Takze velke dakujem za tak skvely recept :)
    Danka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka, ani nevies ako sa tesim tvojmu komentaru:-)aj tomu, ze vam chuti, samozrejme:-)) dakujem krasne za pochvalu.Myslim, ze bobkovy list tam vyraznu zmenu chuti neurobi, ale ked ho nemusis, tak ho tam ani nedavaj:-))

      Odstrániť