utorok 26. apríla 2011

Kokosová torta

Tak to je Pani torta! Tu sa snúbia také dobré chute, že jaaaj. Našla som ju keď som hľadala recept na nejakú kokosovú tortu. Takú, čo by mne chutila a tento recept ma oslovil, tak som vyskúšala. No, prvý pokus veru nebol až taký oslnivý pretože som nejako pozabudla zmeniť hodnoty cukru a tak nám život naozaj doslova osladila, bola prííšerne sladká ale už som v nej cítila potenciál, že ak sa ten recept trošku upraví bude to BOMBA. A je.

Recept
inšpirovala som sa tu 

Cesto : 
5 bielkov
130 g práškového cukru
1 balíček vanilkového cukru
200 g strúhaného kokosu
1 PL polohrubej múky
1 ČL kypriaceho prášku
Klasicky vyšľaháme bielka a pridáme všetko ostatné. Pečieme 30min./160st.C.

Čokoládová plnka :
150 g čokolády na varenie
100 ml mlieka
100 g práškového cukru
1 balíček vanilkového cukru
5 žĺtkov
200 g masla
1 PL kakao
1 PL rum
Nalámanú čokoládu, mlieko, cukre a žĺtky šľaháme nad parou, necháme vychladnúť a pridáme maslo, rum a kakao.

Šľahačková časť :
350 ml šľahačky
1 vanilkový cukor
cca 2 ks stužovače
Vyšľahať

Poleva :
Odkedy túto tortu robím, polevu som nikdy nerobila lebo sa mi to už zdalo priveľa a tak som ju vždy iba posypala nastrúhanou čokoládou. 
Až teraz naposledy som to vyskúšala s tou polevou lebo som ju chcela zdobiť ako vidno na obrázku, kokosovými kúskami. A bolo to naozaj veľmi chutné akurát sa to s tým kokosom navrchu veľmi tažko krájalo.  
Tak teda poleva : jedna šľahačka a jedna 100g čokoláda na varenie, zohriať, roztopiť, vychladnúť, poliať. 
   

51 komentárov:

  1. Lucka, toto musi by dobrotkaaaaa. Mnam, cokina, kokos. Ten kusok vyzera tak provokativne, ze by som sa don najradsej hned zahryzla:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ano, ano, vsetci co sa zahryzli, odpadavali od slasti:-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. prosim rozpis je na aku velkost formy? dakujem

      Odstrániť
    2. Silvi, prepac ze pisem az teraz ale bola som mimo BA. Forma je 26 cm. Dufam, ze ti to este pomoze. Nech sa vydari. Pa

      Odstrániť
  3. bol vynikajuci...zjedol sa na posedenie...:D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Velmi sa tesim za komentarik a hlavne ze chutilo:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Zajtra idem na to :-) , len sa chcem spytat, ten krem sa slaha slahacom ci rucne? Aby som nieco nepokazila :-) dakujem. Lenka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Lenka, ja to nad tou parou slaham iba metlickou rucne, bude to trochu redsie, nech ta to nevylaka. Potom az to maslo primiesavam mixerom, drzim palce nech sa podari, daj vediet!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lucka, torta bola vyborna aj krem sa podaril. Len sa chcem spytat, robila som cokoladovu polevu ako si pisala ale na druhy den mala torta na tebe take hnede flaky, netusim preco....nemas s tym skusenost? Inak dakujem za radu torticka mala naozaj uspech!

      Odstrániť
  7. Stane sa mi to, ked mi na tu cokoladu uz na kolaci nieco kvapne....ale neviem isto ci je to ten isty problem, skus vymenit druh cokolady:-)ja zvyknem este namiesto polevy, ako som tam tusim pisala dat iba nastruhanu cokoladu na tu slahacku, alebo iba hoblinky, prijemne ju to odlahci. Tesim sa velmi, ze mala uspech:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ahoj :) aj ja na nu pokukujem na tej stránke kde si ju našla :) tiež sa chystam na ňu len som sa bála že sa mi spodok neupečie, ale keď si ju už piekla..bratovi na narodky skúsim aj ja ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Domkac, vyskusaj, je medzi mojimi najoblubenejsimi, kokos a coko plnka su mnaaaam!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. ahoj a ešte som sa chcela spýtať že do akej veľkej formy si to dávala? Ďakujem...

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Ahoj, tak jsem dodělala dortík a zítra ho nakrojíme tak uvidím jak to dopadlo, jen se chci na něco zeptat - ta čokoládová náplň mi strašně, ale strašně dlouho tuhla, je to normální, nebo jsem udělala něco špatně?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahojte :) ak môžem poradiť.. keď robím čoko tortu, polevu robím tiež z čokolády, ale mliečnej (figaro) a 1dcl šľahačky (riedkej), nad parou si pripravím polevu a už len polejem.. je úžasná nestuhne úplne ako keď je tam cera, ale stuhne krásne, ako sa na tortu - koláč patrí ;) Maťa

      Odstrániť
  12. Ahoj, tesim sa, ze som ta inspirovala, verim, ze nebudete sklamani, je naozaj fantasticka. A ano, ta cokoladova napln naozaj dlho tuhne. Tak snad to bude ok. Tesim sa na spravu:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Už som sa zľakla, že som to nejak pobabrala, lebo tá čokoládová plnka bola hustá jedine na začiatku, kým nebola čokoláda úplne roztopená :D Tak šľaháme, šľaháme ďalej. :) Zajtra mám narodeninky, tak dúfam, že bude mojim najdrahším chutiť. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Dobré ránko. Lucka mám na teba otázku, i keď možno dosť sprostú. Ten kokos navrchu si postrúhala ty alebo si ho tak už kúpila? Veľmi sa mi to tak páči a chcela by som to tak urobiť ...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Otazka je uuplne v pohode:-)) Kokos som kupila uz nastruhany, tusim v Billa ho mali. Tak verim, ze som pomohla, aj ked teda dost oneskorene:-)

      Odstrániť
  15. Luci už ťa ani nebudem chváliť aby si nespišnela ale super torta mnam mnam :) urobim som sice super kix :D zabudla som dat muku - neviem ako sa mi to mohlo stat ale je to super aj tak :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Alenka, len chval, chval, slubujem, ze pysna nebudem:-))a myslim, ze si nic nepokazila, tej muky tam aj tak ide iba tak symbolicky:-) velmi sa tesim, ze ste si pochutili a dakujem za tie chvaly:-)

      Odstrániť
  16. Nechápu jak udělat ten kokosový spodek ,potřebuji poradit

    OdpovedaťOdstrániť
  17. môžem sa opýtať koľko približne kúskov je z takejto torty? ďakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  18. Ahoj Lucka,
    chcela som sa opytat ako presne sa robi ta poleva. Najprv rozpustim cokoladu a zmiesam ju potom s este nevyslahanou sladkou smotanou, ale ako?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Slavka,zohrejes slahacku a nalamanu cokoladu do nej das a miesas kym sa roztopi. Nechas chvilku vychladnut a potom nanasas na tortu. Dufam ze sa podari:-)

      Odstrániť
  19. Ahoj,
    chcela by som sa opýtať či tento recept je už upravený podľa teba alebo pôvodný.. Myslím čo sa týka toho cukru..
    Ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, je to uz upravene a teda nie az take sladke, teda dufam;-))

      Odstrániť
  20. ahojte, super receprík, ale kokosový korpus sa mi zdá trochu suchý, dnes idem robiť ešte raz , ale keď ho upečiem, tak ho polejem trochu smotanou, bude šťavnatejší...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj, tak dufam, ze sa podarilo a korpus bol menej suchy:-))

      Odstrániť
  21. Ahoj Lucka, mas tu super inspiracie na varenie a pecenie,tato torta ale zatial jednoznacne vedie. Podarila sa mi hned na prvy krat a vsetci sa isli za nou potrhat :-) uz ani nedovolia piect ine kolace, je po nej neustaly dopyt. Naposledy som kokosovy korpus potrela trochou kyslejsieho lekvaru aby bola trosku stavnatejsia. Je fakt uzasna, este ze ju u mna ma kto zhltnut a mne ostane vzdy iba jeden kusok, inak by som uz bola ako melooon :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  22. nadherny recept, jen se chci zeptat pujde nanest v pohode ta coko poleva na slehacku?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ide to v pohode, aj ked ja uz preferujem iba nastruhanu cokoladu a ta ide uplne v pohode:-)

      Odstrániť
  23. Ahoj chcem sa spytať aka velka by mala byť forma na tu tortu,či by stačila ta mala strieborna čo sa na boku otvara robia sa v nej večšinou ovocne torty alebo by to malo byť večšie,,,,,,dufam že sme sa pochopili aby bolo dosť surovin nato alebo musim zmeniť.....

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Ahoj, myslim ze by bola lepsia tortova forma, 26 cm priemer.....:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Lucia, dnes som robila tortu, cesto bolo dost huste, tak som pridala trocha mlieka. plnka je uplne uzasna, tortu sme este nejedli, lebo sa chladi, ale uz teraz viem,ze to bude bomba. super receptik, dakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
  26. robila som tuto torticku,cesto bolo dost huste, tak som pridala trocha mlieka, inak je fajn. Plnka uzasna, dobre stuhla, proste kolacik je suprovy. pochvala Lucka :)Viki

    OdpovedaťOdstrániť
  27. Viki, dakujem velmi pekne a veeelmi sa tesim:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  28. no pridalo mi 2x ten koment, nevadi, tak dvojnasobna vdaka :)

    OdpovedaťOdstrániť
  29. vybrala som tvoju tortu ako moj premierovy kusok, doteraz som nikdy nic nepiekla. Chcem sa opytat aku cokoladu si davala? Moja cokoladova plna je ovela bledsia a teda konzistencia podla obrazku taktiez nesedi, konzistencia je tekutejsia .. dakujem za odpoved.

    OdpovedaťOdstrániť
  30. Eryykah, velmi sa tesim, ze si si moju tortu vybrala ako premierovy kusok. Podarilo sa? Cokoladu davam klasicku na varenie a ta konzistencia je tekutejsia ale stuhne. Podarilo sa ti to?

    OdpovedaťOdstrániť
  31. robila som tvoju tortu, ale to kokosové cesto bolo dosť suché na môj vkus, asi by som pridala kokosové maslo ako do bábovky alebo nejaký iný tuk , aby to bolo trošku vláčnejšie:) Erika

    OdpovedaťOdstrániť
  32. robila som tuto tortu bola vyborna no priam božska Dakujem za recept.

    OdpovedaťOdstrániť
  33. nič lepšie som nejedla :) ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  34. Vďaka za vynikajúci receptík. Upiekla som včera kamarátovi na oslavu narodenín a mala obrovský úspech, takže s dovolením posúvam receptík ďalej. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  35. Dobry den, mozem to urobit aj na plech a krajat na kocky? Myslite, ze z tej davky to je na standardny rozmer plechacu dost? Aby to nebolo cele prilis nizke :-) Dakujem za rady!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobry den,
      myslim, ze na plech treba dat dvojnasobnu davku:-)

      Odstrániť
  36. dobrý den, můžu se zeptat, co znamená ve Vašem receptu PL, ČL ??

    OdpovedaťOdstrániť
  37. Ahoj Lucko,

    bydlim v Thajsku, kde poradame s detmi cooking classes, mame tu cerstvy kokos a tvuj dortik je opravdu k "Nakousnuti"...chystam se ho upeci s detmi v nejblizsi dobe. Jen mi prosim te rekni, zdali mohu namisto slehacky pouzit napr. zakysanou smetanu, jelikoz slehacku zde nepouzivame (je naprosto nechutna)...Dekuji ti za tvoji odpoved !

    OdpovedaťOdstrániť
  38. Dobry vecer.Prave robim tuto tortu a vobec sa mi nedari vyslahat slahaku,zhrudkavie,vie prosim niekto pordit ako spravne vyslahat.Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť